Pierwszy raz w historii tej strony test karty
dźwiękowej, Pytanie jak odnieść karty dźwiękowe z PC do stacjonarnych
odtwarzaczy CD. Jak to się do siebie ma? Co z jakością dźwięku? Postaram
się na szybko odpowiedźieć na te pytanie z mojego audiofilskiego punktu
widzenia.
START
Nie będę pisał o szczegółach technicznych itd. gdyż to wszystko jest
napisane poniżej pod fotografiami. Zajmę się raczej kwestią dźwieku.
Karta budzi respekt, proszę spojrzeć, NICHICONY MUSE, cała armia
OSCONów. Producen pomyślał - wzmacniacze operacyjne na podstawkach -
ukłon w stronę tunerów. Rewelacja pod względem konstrukcyjnym. Dwa
kwarce - dzięki czemu nie ma już problemów z resamplingiem z 44.1Khz (to
jest bolączka wszystkich kart CREATIVA). Karta wyposażona jest w wyjścia
analogowe jak i cyfrowe. Zajmę się może najpierw tymi pierwszymi.
1) analog
Wyjścia analogowe zbudowane w oparciu o wzmacniacze operacyjne JRC
oraz przetworniki D/A wolfson 24/192Khz. Cyfry robią wrażenie - wysoko
ponad specyfikacjami formatu AUDIO CD. Testy odsłuchowe utwierdzają mnie
w przekonaniu o wyjątkowości tej karty. Gra ślicznie. Dużo detali,
instrumenty mają świetną barwę. Klasa. Wzmaczniacze operacyjne, aż się
proszą o wymianę. Wsadzenie opa627 wynosi kartę w audiofilskich
kategoriach jeszcze wyżej. Dźwięk stał się bardziej smooth / gładki
jeszcze milszy dla ucha. Bas schodzi bardzo nisko, mruczy, ma świetną
kontrolę i szybkość. Jak odnieść tę kartę do klasycznych playerów
CDAUDIO. Karte można spokojnie stawiać w szranki z odtwarzaczami audio
za 1000zl. Rozdzielczość będzie lepsza na audiotraku.
2) cyfrowe
Używając wyjścia cyfrowego omijamy całą sekcję analogową - czyli
oampy i dace. Czy ma to sens? Owszem jeśli mamy świetnego zewnętrznego
DACA. W przeciwnym wypadku - bez sensu. Karta spisywała się świetnie
również na wyjściu cyfrowym. Przesyłanie sygnału AC3, DTS do dekodera
kina domowego - żaden problem.
Podsumowanie
Recenzja miała na celu wniesienie do naszego światka audiofilskiego
czegoś więcej. Spojrzenie na audio z nieco innej strony - strony
poczciwego blaszaka, który jest już niemal w każdym domu. Za cenę 400zł
możemy mieć świetne źródło, które wdzięcznie poddaje się modyfikacjom
dzięki wbudowanym podstawkom precyzyjnym. Gorąco polecam kartę tym,
którzy chcą wykorzystać PC jako źródło. |
Opis techniczny:
Prodigy 7.1 HiFi firmy AUDIOTRAK jest oparta o potężny kontroler
dźwiękowy VIA Envy24HT (ICE 1724) i kodeki audio Wolfson WM8776 / 8766,
co zapewnia obsługę dźwięku 2, 4, 6 (5.1) i 8 (7.1) kanałowego, a także
dostarcza wejście i wyjście cyfrowe optyczne z obsługą formatu 24-bit /
192 kHz.
Aby zapewnić stabilne i wysokie poziomy sygnałów wyjściowych, Prodigy
7.1 HiFi korzysta z bardzo dobrze dobranych wysokiej jakości
kondensatorów firmy SANYO (serii SP) oraz firmy Nichicon (serii ES i RU
aż do 2200 uF), co optymalizuje zasilanie elementów analogowych i
cyfrowych na karcie, oraz jakość wyjścia audio. Specjalnie
zaprojektowana karta Prodigy 7.1 HiFi z czterowarstwową PCB wytłumiającą
fale elektromagnetyczne pochodzące z wewnętrznych podzespołów komputera
i eliminujaca problemy z niestabilnym zasilaniem spowodowanym praca
procesora lub dysku twardego.
Separacja pomiędzy częścią analogową i cyfrową przy pomocy aluminiowej
osłony chroni dźwięk przed falami magnetycznymi, stanowi to główną
częścią konstrukcji Prodigy 7.1 HiFi.
Sterownik Prodigy 7.1 HiFi jest oparty o standard EWDM od producenta
profesjonalnych urządzeń audio, firmy ESI, co zapewnia perfekcyjną
kompatybilność z Windows 2000 / XP / 2003 a nawet Windows XP x64.
Oferuje wysoką wydajność oraz niską latencję przy pracy z wszystkimi
popularnymi aplikacjami audio.
Obsługa DirectWIRE 3.0 oraz Advanced NSP (Native Sound Processing)
pozwala na cyfrowe, wewnętrzne łączenie wszystkich źródeł dźwięku
pomiędzy różnymi aplikacjami audio uruchomionymi jednocześnie, oraz
będących jednocześnie w użyciu plug-in'ów efektowych. Strumienie audio
mogą być przesyłane pomiędzy różnymi aplikacjami audio, co jest bardzo
użyteczne szczególnie przy używaniu efektów programowych, syntezatorów i
instrumentów wirtualnych.
Sterownik obsługuje także technologie 3D kanadyjskiej firmy QSound Labs:
Q3D/QEM, QMSS, QRumble, QSizzle, QExpaner, QEQ i Qnormalize które w
rewolucyjny sposób pozwalają polepszyć jakośc odtwarzanych dźwięków.
Kluczowe cechy:
-
7.1 kanałowy interfejs audio o wysokiej jakości dźwięku przestrzennego
192 kHz.
- Przetwornik AD 24-bit 96kHz z dynamiką 102 dB.
- Przetwornik DA 24-bit 192kHz z dynamiką 108 dB.
- Cyfrowe wejście i wyjście S/PDIF z gniazdami optycznymi.
- Pozłacane gniazda RCA (chinch) dla głównych sygnałów wyjściowych
analogowych.
- jednoczesne nagrywanie 4 śladów i odtwarzanie 10-ciu
- specjalny układ eliminujący szumy przedostające się z procesora i
dysku twardego.
- obsługa 5.1, 7.1 i innych formatów przestrzennych.
- profesjonalny sterownik EWDM oparty na technologii ESI.
- Obsługa DirectWIRE do rejestrowania każdego sygnału audio z
wewnętrznych źródeł
- Obsługa Advanced NSP, korzystanie z plug-in'ów efektowych dla
rozszerzania jakościdźwięku.
- Zintegrowane wzmacniacze słuchawkowy i mikrofonowy.
- Obsługa ASIO 2.0 - dla profesjonalnych wielokanałowych aplikacji.
- Obsługa QSound pod Windows XP.
- Praca pod Windows 2000, XP, 2003 i XP x64.
- Kompatybilna z wszystkimi popularnymi standardami formatów dźwięku
przestrzennego w grach.
- Kompatybilna z wszystkimi popularnymi profesjonalnymi programami
audio. |