szybkie menu: wstęp - recenzje - modyfikacje - foto - retro audio - podstawy - mody instrukcje - inne - linki

  Wstęp

 Strona główna
 Allegro i CDMODS
 Co ja tu robię?
 po co modyfikować?
 czego się spodziewać?
 jaki odtwarzacz się nadaje?
 modyfikować czy nie?
 praktyka i popełniane błędy
 muzyka... gra...
 Tuning Kina DOMOWEGO
 Historia CD
 CD / DVD Audio / SACD
 Części audio
 

Kondensatory

 

Rezystory

 

Wzmacniacze operacyjne

 Lista - DAC (przetworników)
 Lista - CLOCK (zegarów)
 Przetworniki - lista PDF
   
  Recenzje / Redomendacje
Marantz CD53 CDmods
AUDIOTRAK PRODIGY 7.1
Harman Kardon HD 750 tuning CDmods
DENON DCD 3300
tuning CDmods
   
  Modyfikacje
3D LAB CD12
Cambridge Audio Azur 640C
Cambridge Audio D500 SE
Denon DCD 425
Denon DCD 735
DENON DCD 1500 mk2
DENON DCD 1520
DENON DCD 1560
DENON DCD 3300

Harman Kardon HD 750
Kenwood P-7050
Marantz CD 10
Marantz CD 40
Marantz CD 50
Marantz CD 53
Marantz CD 57 mk2
Marantz CD 56
Marantz CD 63 KI
Marantz CD 67 SE
Marantz CD 67 mk2 SE
Marantz CD 4000
Marantz CD 6000
Marantz PM7000
Marantz PM8000
Nad C521i
Nad C541
Nad C542
Nad 7020 Amp
Philips CD 610
Philips CD753
Pioneer DVD 737
Pioneer VSX 859
SONY CDP-950
SONY CDP X333ES
SONY CDP X339ES
Yamaha CDX 596
Yamaha Pianocraft
Dual CD100 RS
   
  Foto
Onkyo DX-7210
Philips CD 471
Marantz CD 67 MK2
Marantz CD 273
Sony MXD-D3
Technics SL-PG 580A
   
  Retro Audio *****
Sansui AU-517
Sony TA-5650 VFET
Sony STR- 6800
Sansui S-9 tuner
   
  Podstawy
budowa odtwarzacza CD
potrzebny sprzęt
wygrzewanie
   
  Mody instrukcja
laser i transport czyszczenie
wytłumienie
wzmacniacze operacyjne
kondensatory
seperacja zasilania dla DAC'a
stabilizatory napięcia
clock
gniazdo IEC
gniazda RCA (cinch)
wymiana diód prostowniczych
wymiana kabla sieciowego
dodatkowe zasilanie
sekcja słuchawkowa
prosty filtr sieciowy w CD
   
  Inne
Księga Gości
o mnie i sprzęcie
   
  Linki
www.audiostereo.pl
www.fmtunerinfo.com
www.audioasylum.com
www.audiokarma.org
www.tnt-audio.com
www.hifi.pl
www.republika.pl/audioton
   

 

Recenzja:

AUDIOTRAK prodigy 7.1 hifi

 



RECENZJA

Pierwszy raz w historii tej strony test karty dźwiękowej, Pytanie jak odnieść karty dźwiękowe z PC do stacjonarnych odtwarzaczy CD. Jak to się do siebie ma? Co z jakością dźwięku? Postaram się na szybko odpowiedźieć na te pytanie z mojego audiofilskiego punktu widzenia.

START
Nie będę pisał o szczegółach technicznych itd. gdyż to wszystko jest napisane poniżej pod fotografiami. Zajmę się raczej kwestią dźwieku. Karta budzi respekt, proszę spojrzeć, NICHICONY MUSE, cała armia OSCONów. Producen pomyślał - wzmacniacze operacyjne na podstawkach - ukłon w stronę tunerów. Rewelacja pod względem konstrukcyjnym. Dwa kwarce - dzięki czemu nie ma już problemów z resamplingiem z 44.1Khz (to jest bolączka wszystkich kart CREATIVA). Karta wyposażona jest w wyjścia analogowe jak i cyfrowe. Zajmę się może najpierw tymi pierwszymi.

1) analog
Wyjścia analogowe zbudowane w oparciu o wzmacniacze operacyjne JRC oraz przetworniki D/A wolfson 24/192Khz. Cyfry robią wrażenie - wysoko ponad specyfikacjami formatu AUDIO CD. Testy odsłuchowe utwierdzają mnie w przekonaniu o wyjątkowości tej karty. Gra ślicznie. Dużo detali, instrumenty mają świetną barwę. Klasa. Wzmaczniacze operacyjne, aż się proszą o wymianę. Wsadzenie opa627 wynosi kartę w audiofilskich kategoriach jeszcze wyżej. Dźwięk stał się bardziej smooth / gładki jeszcze milszy dla ucha. Bas schodzi bardzo nisko, mruczy, ma świetną kontrolę i szybkość. Jak odnieść tę kartę do klasycznych playerów CDAUDIO. Karte można spokojnie stawiać w szranki z odtwarzaczami audio za 1000zl. Rozdzielczość będzie lepsza na audiotraku.

2) cyfrowe
Używając wyjścia cyfrowego omijamy całą sekcję analogową - czyli oampy i dace. Czy ma to sens? Owszem jeśli mamy świetnego zewnętrznego DACA. W przeciwnym wypadku - bez sensu. Karta spisywała się świetnie również na wyjściu cyfrowym. Przesyłanie sygnału AC3, DTS do dekodera kina domowego - żaden problem.

Podsumowanie
Recenzja miała na celu wniesienie do naszego światka audiofilskiego czegoś więcej. Spojrzenie na audio z nieco innej strony - strony poczciwego blaszaka, który jest już niemal w każdym domu. Za cenę 400zł możemy mieć świetne źródło, które wdzięcznie poddaje się modyfikacjom dzięki wbudowanym podstawkom precyzyjnym. Gorąco polecam kartę tym, którzy chcą wykorzystać PC jako źródło.


 






Opis techniczny:

Prodigy 7.1 HiFi firmy AUDIOTRAK jest oparta o potężny kontroler dźwiękowy VIA Envy24HT (ICE 1724) i kodeki audio Wolfson WM8776 / 8766, co zapewnia obsługę dźwięku 2, 4, 6 (5.1) i 8 (7.1) kanałowego, a także dostarcza wejście i wyjście cyfrowe optyczne z obsługą formatu 24-bit / 192 kHz.

Aby zapewnić stabilne i wysokie poziomy sygnałów wyjściowych, Prodigy 7.1 HiFi korzysta z bardzo dobrze dobranych wysokiej jakości kondensatorów firmy SANYO (serii SP) oraz firmy Nichicon (serii ES i RU aż do 2200 uF), co optymalizuje zasilanie elementów analogowych i cyfrowych na karcie, oraz jakość wyjścia audio. Specjalnie zaprojektowana karta Prodigy 7.1 HiFi z czterowarstwową PCB wytłumiającą fale elektromagnetyczne pochodzące z wewnętrznych podzespołów komputera i eliminujaca problemy z niestabilnym zasilaniem spowodowanym praca procesora lub dysku twardego.

Separacja pomiędzy częścią analogową i cyfrową przy pomocy aluminiowej osłony chroni dźwięk przed falami magnetycznymi, stanowi to główną częścią konstrukcji Prodigy 7.1 HiFi.

Sterownik Prodigy 7.1 HiFi jest oparty o standard EWDM od producenta profesjonalnych urządzeń audio, firmy ESI, co zapewnia perfekcyjną kompatybilność z Windows 2000 / XP / 2003 a nawet Windows XP x64. Oferuje wysoką wydajność oraz niską latencję przy pracy z wszystkimi popularnymi aplikacjami audio.
Obsługa DirectWIRE 3.0 oraz Advanced NSP (Native Sound Processing) pozwala na cyfrowe, wewnętrzne łączenie wszystkich źródeł dźwięku pomiędzy różnymi aplikacjami audio uruchomionymi jednocześnie, oraz będących jednocześnie w użyciu plug-in'ów efektowych. Strumienie audio mogą być przesyłane pomiędzy różnymi aplikacjami audio, co jest bardzo użyteczne szczególnie przy używaniu efektów programowych, syntezatorów i instrumentów wirtualnych.
Sterownik obsługuje także technologie 3D kanadyjskiej firmy QSound Labs: Q3D/QEM, QMSS, QRumble, QSizzle, QExpaner, QEQ i Qnormalize które w rewolucyjny sposób pozwalają polepszyć jakośc odtwarzanych dźwięków.

Kluczowe cechy:

- 7.1 kanałowy interfejs audio o wysokiej jakości dźwięku przestrzennego 192 kHz.
- Przetwornik AD 24-bit 96kHz z dynamiką 102 dB.
- Przetwornik DA 24-bit 192kHz z dynamiką 108 dB.
- Cyfrowe wejście i wyjście S/PDIF z gniazdami optycznymi.
- Pozłacane gniazda RCA (chinch) dla głównych sygnałów wyjściowych analogowych.
- jednoczesne nagrywanie 4 śladów i odtwarzanie 10-ciu
- specjalny układ eliminujący szumy przedostające się z procesora i dysku twardego.
- obsługa 5.1, 7.1 i innych formatów przestrzennych.
- profesjonalny sterownik EWDM oparty na technologii ESI.
- Obsługa DirectWIRE do rejestrowania każdego sygnału audio z wewnętrznych źródeł
- Obsługa Advanced NSP, korzystanie z plug-in'ów efektowych dla rozszerzania jakościdźwięku.
- Zintegrowane wzmacniacze słuchawkowy i mikrofonowy.
- Obsługa ASIO 2.0 - dla profesjonalnych wielokanałowych aplikacji.
- Obsługa QSound pod Windows XP.
- Praca pod Windows 2000, XP, 2003 i XP x64.
- Kompatybilna z wszystkimi popularnymi standardami formatów dźwięku przestrzennego w grach.
- Kompatybilna z wszystkimi popularnymi profesjonalnymi programami audio.